söndag 24 april 2016

LO: Authentique & ScrapBerry's

Hej igen,
nu kände jag att det var dags för en LO igen. Nog för att sommaren är på väg, tänkte jag ändå blogga en vinter-LO. Till denna har jag använt mig av papper från Authentique och ScrapBerry's, samt stansat ut snöflingor utifrån en die från Tonic Studios. 


Alla pappersremsor har jag chalkat med distress ink och även bokstäverna som jag stansat ut.


Till bakgrunden har jag använt mig av en stencil från mitt egna förråd med texturepaste, som jag sedan färgade in med distress ink. Det fungerade jätte bra, när det var ett mörkt papper. Detta pga att all eventuell distress som kom utanför syntes inte. :-)


Jag har slutligen dekorerat med lite rhinestones på snöflingorna jag stansade ut.


Hoppas ni blev inspirerade av min LO. Syns om en vecka!

//DT-Irmelin

Material jag har använt från JE:
Authentique - Classique - Elegant . Foundation Two
Authentique - Classique - Elegant - Elegant Eleven
Glitterpapper
ScrapBerry's - Cardstock - Deep Blue
ScrapBerry's - Cardstock - Light Blue
ScrapBerry's - Mother's Treasure
Distress Ink - Salty Ocean


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar