onsdag 6 april 2016

Jungfrun

Mitt stjärntecken är Jungfru och jag har tänkt lite outside the box kan tyckas. Jungfruns element är jord och jord är brunt. Så jag har gjort en tag som går i brunt.




Jag valde att embossa min trädekoration för att få en riktigt fin brun färg samt att man får den att glänsa lite. Blommor och fjärilar är sådant som jag förknippar med jord för blommor växer i jorden och fjärilar gillar blommor. 




Både runt fjärilarna och blommorna har jag använd distress ink  för att få en liten mera jordkänsla och här kan du hitta vilka som finns i butiken att välja mellan. För att få lite mönster i själva tagen använde jag några stenciler och lite gesso och sedan målade jag allt med ett lager vit färg, då lyser fortfarande färgen från själva tagen igenom lite.
Vill du se vilka trädekorationer och chipboards som finns i butiken kickar du här

DT / Johanna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar