söndag 26 juni 2016

LO: Be happy and smile

Hej,
här kommer åter igen en layout på min son Isak. Jag började med cardstock från Tonic Studios och sedan har jag använt mig av olika mönstrade papper från KaiserCraft och Lawn Fawn. Jag stansade även ut en cirkel från KaiserCraft i cardstock. Denna klippte jag av på hälften och monterade bakom bilderna. 



Jag dekorerade med lite alpha stickers från Doodlebug. Dessa vita har jag även ritat dit konturer och stjärnor för att matcha lite bättre med färgerna på LO:n.


På det stora mönsterpappret har jag även applicerat texturepaste genom en stencil från KaiserCraft. Det stora mönsterpappret har jag även vikt in lite kanter här och var, vilket jag även gjorde på det gula pappret från Lawn Fawn.


Så här ser min LO ut i sin helhet!

//DT-Irmelin

Material jag använt:
Tonic Studios - Essential Card pack - Brilliant Blues
KaiserCraft - paper pack - Sea Breeze
KaiserCraft - paper pad - Story Book
Lawn Fawn - paper pack - Lets polka in the meadow
KaiserCraft - stencil - Story Book Script
KaiserCraft - die - Circle Scribble
Doodlebug - enamel dots - Girl
Doodlebug - alpha stickers - Lily White
Distress Ink

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar