söndag 5 juni 2016

Flower girls

Jag fick ett par fina chipboards från FabScraps. Jag satt länge och funderade på vad jag skulle göra med dessa. Till slut bestämde jag mig för att altra dem. Så det är det jag ska visa er idag.


De kom i fyra delar, med en fot så att de kan stå upp. 
Jag började med att måla alla delar med black gesso.


Sedan limmade jag dit en massa blommor. Butiken har fått in hel del fina blommor, och dessa blev perfekta till detta ändåmål. Jag limmade även dit en resin från ScrapBerry's. Resinblommorna och pärlorna kommer från mitt egna förråd.


Sedan målade jag allt med black gesso igen. 



Efter det gjorde jag en egen mist med hjälp av inka gold och vatten för att få en viss grundfärg utöver det svarta. Och efter det målade jag med några olika inka gold på alla dekorationer.



Och så här fina blev mina chipboardfigurer. Hoppas ni också blivit inspirerade att altra chipboard eller något annat ni har hemma. 

//DT-Irmelin


Material jag använt är:
FabScraps  - Dolls
ScrapBerry's - Resin
Blommor
Inka Gold

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar