tisdag 28 juni 2016

Fågelholk - shabby chic/mixed media

Hej

Idag  visar jag en Fågelholk som jag har gjort för min dotter. Denna är endast 5x4 cm stor.
Eftersom den är så himla liten så var det en riktig utmaning att altra.

Närbild på framsidan.
Jag har gjort själv detta fågelbo. Har tagit en knapp och snurrat runt repet. den söta flaskan har jag fyllt i med vitt glitter.ordet Hope är från tim Holtz klistermärke häfte, och på övre delen av flaskan har jag limmat bling. Ängel är gjort av lera. Den har jag målat först med Gess0. 
Sedan målade jag den med akrylfärger och silver inka gold.


Här är ena sida. Jag har målat först hela fågelholk med vitt gesso. Sedan har jag täckt med olika akrylfärger. Jag har använt min embossingfön att torka snabbare färgen. Texturen fick jag till med hjälp av stenciler.

Jag har dekorerat taket med vanlig sytråd, blommor, charms.


Framsidan


Det var allt för denna gång
Kram, DT Diana




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar