fredag 6 november 2015

Present i en liten ask

En kär vän till mig fyllde år förra vecka, så jag altrade henne en liten ask. =)
Det var en vanlig vit tom ask som jag hade i mina egna gömmor.
Som såg ut så här:



Jag började klä askens nedre del med ett underbart handgjort vitt papper. Det är lite tjockare kvalité på det och går utmärkt att riva sönder, samtidigt som man får ganska raka linjer. Jag mätte först ut hur stor bit jag skulle ha och höll en linjal hårt mot pappret och drog efter det, för att vara säker på att få det i exakta mått. Älskar när det ser ut som lite gammal sliten stil.
Efter det gjorde jag samma sak, fast på nerdre kanterna/sidorna på locket. Men använde då ett rosa papper i stället. Dessa papper är på ingång i shopen. =) Men orkar ni inte vänta tills det ligger upplagt, så är det bara att skriva till min Dt-mamma Eva och fråga om det. För jag vet att det finns tillgängligt iaf. ;)



Klädde även underdelen på asken med det rosa pappret, men det är inget måste, för det är ju inget man ser så ändå.
Så, nu till locket. Började även där med det vita pappret som grund.
Ovanför det har jag skurit ut en bit mönsterpapper från Scrapberry´s -Dream land rose dream. Detta pappret är två sidigt, så det finns fler valmöjligheter med just detta pappret som jag använt mig av till min ask.
Kanterna har jag skrapat med en Edge scraper, så att allt ska gå i samma stil och smälta ihop till en vacker syn av slitet. =)
De tre vita, hårda blommorna kommer från Scraberrys serie Floral Embroidery Polyner.
De rosa kvistarna är i akryl och heter Acrylic drop pick pink.
Det vita snöret samt tagen hittade jag i mina egna gömmor.

Hoppas detta gjorde er inspirerade er att själva sätta händerna i en liten ask! ;)
Ses om en vecka igen och ha det så bra fram tills dess!

Kramar från Dt-Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar