söndag 1 november 2015

Canvas: Around the world

Idag tänkte jag visa en canvas jag gjort. Först tog jag lite blandade scrapbookingpapper och mullberrypapper som jag fäste på canvasen.


Efter det valde jag ut tre stenciler som använde med modellingpaste. När den hade torkat målade jag hela canvasen med gesso, sådant finns här>>> att köpa.


När canvasen hade torkat gjorde jag min första infärgning med Distress Spray Stain och Dylusions Ink Spray. Valde tre färger (lista kommer nedan).


Medan jag väntade på att canvasen skulle torka målade jag lite chipboard och träbitar med gesso. Dessa bitar kommer från mitt eget förråd. Här>>> hittar ni JE:s trädekorationer.


Efter det satte jag fast alla dekorationer som jag ville ha på tavlan, och målade dessa med gesso. Detta för att jag skulle kunna färga in dessa i den färg jag ville ha. De stora metallfjärilarna, metallövet, vissa pappersblommor och resinblommorna kommer från mitt egna förråd. Men här>>> finns andra vackra fjärilar och andra resindekorationer finns här>>>


Sedan färgade jag in tavlan ytterligare med Dylusions Ink Spray och Distress Spray Stain.


Som sista dekoration satte jag dit lite rhinestones, stickles och målade med lite Inka gold och även en metalram från ScrapBerry's.





Och så här ser canvasen ut i sin helhet! Hoppas ni också blir inspirerad av att göra er egen canvas.


Syns om en vecka!

//DT-Irmelin

Material jag använt hittar ni här: 
Papper

Dekorationer
Pappersblommor - Orange

Färger och kladd



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar