fredag 27 november 2015

Fotografi

I dag blir det ett kort i gammal stil med en underbar stämpel från Darkroom door.
Har rispat kanterna på bakrungspapprena och sen har jag gått på med distress ink pad och chalkat. Färgerna som jag använt då är: walnut stain, gathered twings och antique linen.


Det mönstrade bakgrundspappret kommer ifrån reprint och det är ett dubbelsidigt papper som jag valt att använda "baksidan" av.
I mitten på kortet har jag satt ett crèmefärgat satinband och sen ett brunt organzaband över det. Gjorde även en liten rosett av det bruna bandet och under den sitter en charms/klocka.
Den bruna blomrankan har jag stansat ut i ett brunt cardstock med en dies från marianne design.
Ovanpå det sitter rosor, vita bär och så har jag använt de gröna stjälkarna som blir kvar efter att man kortat ner rosorna till lagom längd. Tar en sådan och lägger längs med en tandpetare eller dylikt och snurrar sen och formar runt tandpetaren och vips så har man  gjorten fin dekoration! ;)
Har även satt på en ostduk och en plastremsa som liknar ett gammalt fotonegativ, detta hittade jag här hemma i mina egna gömmor.
Sist men inte minst, sitter en beige färgad fjäril upp i högra hörnet.

Ses om en vecka igen! Och hoppas att ni får en mysig 1:a advent! ;)
Kramar från Dt-Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar