söndag 8 november 2015

Double Tri-fold Shutter Card

Denna söndag tänkte jag visa ett Double Tri-fold Shutter Card. Tutorialen hittade jag på Beccy's Place, här>>> finns länken dit. Till denna passade jag på att använda en del av klipparken som jag har fått i ett tidigare paket från vår DT-mamma. De främsta papperna jag har använt kommer från ScrapBerry's - I love cooking och även cardstock från ScrapBerry's. Jag har dekorerat med lite rhinestones och använt mig av stämplar från Darkroom Door. Satinbanden för att vika ihop hela kortet kommer från mitt egna förråd, men här>>> finns JE:s satinband.


Så här ser kortet när man har vikt ihop detta. Bakom mönsterpapper har jag även satt lite mullberrypapper. Älskar dessa papper! Jag gillar att riva det eftersom man då får lite papperstrådar, som ger en snygg effekt. 


Det gäller att inte dekorera inuti med så mycket distans, eftersom det då blir svårt att få ihop kortet. Men kortet är ändå snyggast utvikt. Jag valde att använda mig av gröna toner i detta kort, vilket jag inte vanligtvis gör. 


I mitten av kortet här har jag stämplat i bakgrunden med Paint Splats från Darkroom Door. Alla delar från klipparken har jag chalkat med Distress Ink i brunt, grönt, rött och svart.


Och så här ser kortet ut i sin helhet när man har vikt ut det. Hoppas att ni också blir inspirerade att testa på lite olika kortvikningar. Det finns en hel del ute på nätet att hitta om man googlar.


Syns om en vecka!

//DT-Irmelin

Material jag har använt hittar ni här:

Papper

Stämplar

Stamppads

Embellishments



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar