söndag 29 november 2015

Tin Box & PearlEx

Nu är det min tur att visa hur jag har altrat en tin box. Först dekorerade jag den med modellingpaste via stenciler och grundade den med gesso. 

Jag fått äran att prova en ny produkt som heter PearlEx. När jag läste på om produkten, så ska man tillsätta något som heter Gum Arabic förutom PearlEx och vatten, om man vill göra en mist av denna. Men detta hade jag inte, så jag testade att mixa med bara vatten. Just på detta underlag gav detta inte det resultat jag ville ha. Däremot läste jag att man kunde använda sig av VersaMark för att sätta dit pulvret, vilket jag provade. Då fick jag en mycket starkare färg. Men för att få det att flyta samman lite bättre, sprayade jag även med blandningen PearlEx + vatten. 

Efter detta steg tog jag lite koppar pasta från Stamperia med mitt finger och strödde över Tin boxen på vissa ställen. Och slutligen dekorerade jag med lite blommor, träfjärilar, pearls och en resintext.






//DT-Irmelin


Material jag har använt hittar ni här:


Produkter jag använt som inte finns på webbshopen än:
KaiserCraft - Wooden Flourishes - Butterflies
PearlEx - 689 - Blue Russet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar