söndag 22 november 2015

Julkort: Tonic Studios

Det har kommit så underbart nya produkter i butiken och jag har fått lite smakprov i mitt senaste DT-paket från vår kära DT-mamma. De produkter jag tänkte visa idag är produkter från Tonic Studios. Jag har valt att göra ett julkort för detta.

Jag har använt en underbart vacker die som kommer i 8 delar. Och det går att kombinera dessa delar lite hur man vill, det vill säga, du kan använda alla delar som jag har gjort nu, eller bara använda vissa. Pappret jag har använt tillsammans med denna kommer också från Tonic Studios och heter "Mirror Card". Det får en lite lyxigare look på kortet anser jag. Det blev en underbar kombination med denna fina die!

Jag stansade ut dien i mirror card papper och limmade fast den på cardstock från ScrapBerrys. Snöflingorna i dien satte jag fast på distanskuddar för att få lite dimension. God Jul dien kommer från mitt eget förråd och även den stansade jag ut i mirror card papper. Jag satte den gröna bakom för att få lite skuggeffekt. Jag dekorerade med lite rhinestones och slutligen chalkade jag kanterna på kortet med lite distress ink.



Och så här ser kortet ut i sin helhet. Textdien kommer från mitt egna förråd. Och som en final touch dekorerade jag kortet med lite rhinestones. 


Sköt om er och skapa något fint nu!

//DT-Irmelin


Material jag har använt hittar ni här:

Papper
ScrapBerry's - Cardstock - Cornflower
Tonic Studios - Mirror Card Pack - Christmas Gloss

Die
Tonic Studios - Christmas Strip Die Set - Festive Flurry

Stamppad
Distress Ink - Mowed Lawn

Embellishments
Rhinestones

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar