fredag 15 januari 2016

Äntligen helg

Till dagens blogginlägg har jag gjort denna tag! Den var inte särskilt svårt att göra, men tänkte ändå berätta hur jag gått tillväga. Så får ni se om ni fick några nya ideér av den iaf. ;)


Från grunden hade jag en vanlig enkel vit tag. Har sedan färgat in den med Tim Holtz Distress ink pad. De två färgerna jag hade till det var: broken china och seedless preserves.
Textstämpeln fann jag i mina egna gömmor.
Sen har även jag provat på Heidi swapp´s ink foil. Blir väldigt snyggt och komplicerat var det inte heller. Använde mig av två olika papper som ni ser, ett lila och ett regnbåge färgat. Hur läckera som helst! 
Jag använde mig av mallarna som finns med fjärilar. Men det finns mycket annat att välja på också. ;) 
Rosetten har jag gjort av vanligt satinband och i mitten av den har jag satt en metall charms från scrapberry. Och i mitten av den satte jag en turkos rhinestone, som jag även satt lite här och var på övriga tagen.
Så sist men inte minst, har jag tagit Stickles glitterlim runt om på kanterna på tagen. Färgen jag hade då var Star dust.

Och nu mina kära vänner är det helg, så då kanske ni har lite tid att sitta ner och pyssla. Så hugg tag i era pysselsaker och njut! ;)

Ses snart igen, nästa fredag redan!
Kram kram från Dt-Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar