söndag 11 oktober 2015

Happy birthday

Förra helgen var jag på en scrapträff i Piteå, så jag tänkte jag skulle visa ett kort som jag gjorde där. 

Jag använde mig av en ljusrosa kortbas som jag fått i ett tidigare DT-paket. Ovanpå detta satte jag en bit rosa cardstock, som jag även chalkade kanterna svart. För att skapa lite struktur, tog jag en stencil med lite texturepaste. Men valde att inte färga in denna, eftersom jag inte ville ha den för framträdande.


Nästa steg så skar jag en bit lila cardstock, som jag chalkade kanterna på svart. Stämplade happy birthday med en darkroom door stämpel och bigade denna på båda sidorna av stämpeln. Denna vek jag sedan och satte ihop med dubbelhäftande tejp och lät pappret få en rundning. 



Slutligen dekorerade jag med en blomma och en fjäril, som även fick lite rhinestones och stickles.


Och så här ser kortet ut i sin helhet. 

Material från JE Scrap och Hobby


//DT-Irmelin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar