måndag 26 oktober 2015

Grattis!




        
      Hej på er! Nu är det ett tag sedan jag bloggade. 
      Idag har jag gjort ett kort till en tjej som fyllt nitton år. 

     Jag använde mig av vit cardstock till baksidan av kortet.
     Limmade fast ett mörkrosa papper som skurits i lite mindre storlek än baksidan.
     Sedan skar jag till ytterligare en sida av cardstock och ett mönstat papper.                                     
     Dekorerade med ett spetsband. Satte över 2 doilies, emellan doiliesen satte jag fast 
     distanskuddar för att få en liten 3D effekt. 
     Den utstansade etiketten med fjärilar färglade jag med Copic och glittrade upp med 
     stardust Gello Pen.   
     Stämpeln "Grattis" stämplades med Versafine Onyx Black. 
     Distressade kanterna med Distress ink Picked Raspberry. 
     Jag dekorerade med blommor från ScrapBerrys. 
     Löven och pistillerna  kommer från egen gömma. 
     Jag stoppade in 2 fjädrar mellan bladen och knöt ett vaxsnöre som en rosett och
     Stoppade in under blomman. 
     Fjärilen till höger på kortet kommer även det från egen gömma. 
     Innan jag satte ihop kortet satte jag distanskuddar mellan för en upphöjd effekt. 

      Så här ser hela kortet ut. 


     Ha det gott så ses vi snart igen /
     DT- mamma. 


Material jag använt hittar ni här.


     
      
      
      
       
       
      



www.jescrapochhobby.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar