söndag 24 maj 2015

Morsdags-tema

Nu när morsdag börjar närma sig, tänkte vi DT's att vi skulle ha ett morsdags-tema här i bloggen. Så den följande vecka, kommer ni få se lite olika alster för mödrarna.

Först ut är då jag, med ett morsdags-kort. Jag har här gått ut ur min "comfort-zone", genom att testa färglägga en stämpel från Stämpelkällan. Jag har använt mig av watercolorpencils. Jag har fortfarande mycket att lära. Men det är alltid bra att testa göra något nytt.



Här har jag använt mig av ett satinband för att göra en söt liten nätt ros. I bakgrunden av kortet har jag embossat ett de fina glitterpapprena som vi har fått äran att testa. Längtar tills de kommer in i butiken, för de är helt underbara.


Den här stämpeln kommer från mitt eget förråd, men däremot har jag embossat den med embossingpulver från butiken.


Här har jag dekorerat kortet med blommor, en fjäril och rhinestones från butiken.


Och så här ser hela kortet ut i sin helhet. Tänkte avsluta med att säga 

"Grattis alla mödrar i förskott"!



Material från butiken
Glitterpapper
Embossingpulver
Pappersblommor


/DT-Irmelin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar