söndag 3 maj 2015

Hello You

Då var det söndag igen och jag bloggar åter igen ett kort. Nu valde jag att göra ett "bra-att-ha-kort". Jag har fått en del kortbaser, och är en annan variant som jag körde igenom min Big Shot med en embossingfolder. Det fick en fin effekt!

 

Jag stänkte även över kortet med lite vit färg för att ge lite mer kontrast på kortet, med tanke på att det är ett svart kort. Ville ha lite effekt, men inte överdekorera denna gång.


Sedan använde jag mig av nesting dies från Nellie Snellen och använde mig då av glitterpapper från butiken. Älskar verkligen dessa! De lär jag köpa sedan när de kommer till butiken. Jag har även använt mig av sentiments dies för att ge ett budskap på kortet. 


Och så här ser framsidan ut på kortet. Ett enkelt och stilfullt kort. Helt i min stil.


Insidan av kortet ser ut så här. Och jag har även här embossat med en embossingfolder.


Här har jag använt mig av glitterpapper åter igen, men även rundat av hörnen med en hörnpunch. Jag har även dekorerat med organzaband som finns i butiken att köpa här. Blommorna kommer från en die från Tim Holtz och inuti dem har jag dekorerat med rhinestones.


Ses nästa söndag!

Kram

//DT-Irmelin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar