måndag 18 maj 2015

Babyask

Hej!
Idag ska jag visa en liten ask jag gjort i väldigt flickigt tema.

Har börjat göra en ask efter en mall jag hade hemma.
Väldigt enkel, klipper ut den i ett stycke, bigar och viker sedan.
Diagonalt ca.17cm. lång.
För att den ska hålla ihop när jag ger bort den binder jag ett band eller snöre runt eller så kan man sätta dubbelhäftad tejp.

Överst, bakom bilden satte jag en bred spets.
Bilden är från ett klippark som jag försökt runda ner och sedan gjort en liten svag mörkare kant på.
Massor med rosa blommor i olika nyanser som jag bara älskar och sedan till sist satte jag små ljusgröna rhinestones.

Så klart kan man byta och göra denna i blåa, gröna, röda - vilka färger du vill och med vilka klippark du vill!!!
Bara att anpassa färg och tema efter tillfälle!!
Lite kul om man ska ge bort tex smycken eller mindre saker till barn.
Ett tips är att skriva på lockets insida innan man börjar smycka den!! Om man inte gör en tag och fäster!
Möjligheterna är oändliga!!!
Hoppas ni testar att göra dessa härliga askar!! Jätte lätta!! Jätte roliga!!! Bara att börja!!
Hörs snart igen!!

/DT-Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar