söndag 26 april 2015

Tack-kort med glitterpapper

Hej igen,
nu är det söndag igen och idag tänkte jag visa ett tack-kort med tillhörande kortficka.

Vi har fått äran att få testa på jättefina glitterpapper. Här har jag använt mig av två olika färger. Det ena har jag använt som bas. När jag rev pappret så smög sig en annan färg fram, vilket fick en underbar effekt på kortet. Och jag har även stansat ut löv och fjädrar i glitterpapper.


På sidan av kortet har jag satt dit lite fina Gardenias blommor från butiken, vilka jag även använder som ett mindre "kortlås". Dessa finns här.


Inuti kortet har jag dekorerat med blommor och rhinestones från butiken. Jag har även fått testa på ett 15x15 papper som jag använder som bakgrund. Och ovanpå där har jag stansat ut glitterpapper med spellbinders och Impression Obsessions.


Och så här ser det fullständiga kortet. Kortbasen jag har använt mig, har jag fått äran att testa på från butiken. Fick några andra som jag kommer visa i senare inlägg på söndagarna.


Till denna kortbas följde det med en kortficka som jag valde att dekorera lite grann. Här har jag använt mig av glitterpapprerna igen när jag har stansat ut labeln och en blomma. På labeln provade jag att embossa en textstämpel. Jag har även här använt mig av en blomma och rhinestone från butiken, men även dekorerat med lite organzaband som finns här att köpa.


Och så här ser kortet och fickan ut tillsammans.

Kram!
/DT-Irmelin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar