onsdag 22 april 2015

Canvas tavla.


Ja då var det min tur att blogga igen. Denna veckan tänkte jag prova på att göra en canvas tavla till min tös som precis fyllt 13 år. Tavlan går i lila/ rosa / vitt då det är tänkte att hon ska ha den på sitt rum, om hon vill förstås :) 

Jag har andvänt mig av olika färgpigment som jag blandat med modeling paste och gesso. Träbitarna är dom som kommer med tavlan ( brukar vara en liten påse på baksidan av duken ) som jag bara målat på. 




Till glittret använde jag Stickles i två olika färger för att få lite djup i det. Lite svårt att få fram det på bild bara. 


Jag tyckte att pappren va så fina så jag valde att inte limma fast dom helt på varandra utan låta det vara lite luft mellan lagren.




Jag ville att kortet skulle gå i lite samma stil som pappren så jag tog bara sandpapper och gick över kanterna för att få lite repor.

Det mesta av materialet hittar ni i butiken och jag kan verkligen rekommendera färgpigmenten om ni vill ha riktigt fina färger.


Tack för titten och jag hoppas att ni blev lite inspirerade till att göra en massa fina tavlor :)

/ DT - Johanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar