söndag 6 mars 2016

Kort med stämpel från ScrapBerry's

Hej,
idag tänkte jag visa ett kort där jag visar en av ScrapBerry's stämplar som är på väg in i butiken. Detta stämpelset innehåller tre stycken clearstamps, men jag har i detta inlägg bara använt mig av ett av dem. Stämpelsetet heter Butterflies.


Till denna skapade jag en bakgrund av distress ink, där jag använde mig av vattenteknik för att få en häftig effekt. Jag gjorde flera lager med distress ink och vatten, och avslutade med lite vattendroppar innan jag ansåg att den var färdig. Sedan stämplade jag med en embossingdyna med den nya stämpeln som jag sedan heat-embossade med vitt embossingpulver (från mitt egna förråd). Slutligen stansade jag ut en cirkel. 


Utifrån samma bakgrundspapper som jag hade skapat, stansade jag ut en fjäril. Denna färglagde jag med inka gold och skvätte även dit prickar med samma produkt. Butiken har en hel del olika färger av inka gold produkten. 


Dessa satte jag sedan på ett papper från Heartfelt Creations och dekorerade med blommor och rhinestones. Detta fäste jag sedan på cardstock från ScrapBerry's.

Det var vad jag hade att visa denna söndag! 

Just nu håller hemsidan på att uppdateras, så det går inte att komma in på den. Men inom kort är den igång igen.

//DT-Irmelin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar