tisdag 16 februari 2016

Presentask

I lördags fyllde min systerdotter 13 år. Hon önskade sej bara pengar så jag gjorde en
liten ask att stoppa dom i. Så här blev det.


Jag tänkte försöka beskriva hur jag har gjort. Hoppas att Ni förstår.

Börja med att skära ut en bas i cardstock 27,5 x 10 cm.


Cardstock finns i butiken HÄR
Biga vid 9,7 - 10,7 - 20,7 och 21,7 cm

Skär ut 2 st delar till sidorna 10 x 9,5 cm
Biga varje 1 cm


Runda hörnen på locket




Skär ut 2 st delar i mönstrat papper till fram- och baksida
9,6 x 9,6 cm


och 9,5 x 5,3 cm till locket
(runda kanten)



Sätt fast alla delarna på stommen.


Klistra fast dom bigade delarna


 Tyvärr hade jag bara grönt kardborrband hemma
men man måste ju ha nåt att stänga locket med.



Sen är det bara att dekorera.

Klart!



Det mönstrade pappret kommer från Echo Park
och det finns snart i butiken.

Övrigt är från mina egna gömmor.

Jätterolig liten presentask att göra.

Hoppas att Ni gillade den.

/DT-Ann-Sofie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar