söndag 14 februari 2016

Fyra tags

Hej,
till idag har jag gjort fyra tags. Dessa är användbara att sätta på lite olika presenter man ska ge bort. Har använt mig av både distress inks och dylusions ink sprays på dessa.



Till denna tag har jag använt mig av dylusions ink sprays. Dessa sprayade jag på tagen, och efter färgen torkat. Så la jag på en stencil som jag sedan sprayade med vatten på, så att färgen försvann lite grann. Det blev inte riktigt det resultat jag hade tänkt. Så för att göra det tydligare, så ritade jag med en embossingpenna, som jag sedan strödde över med clear embossingpulver. Då syntes stencilen lite bättre. Jag har sedan stansat ut lite hjärtan som jag chalkade med distress ink och sedan duttade på lite prickar med stickles. Jag dekorerade även med två små brads. Biljetten på tagen är från mitt egna förråd och även satinbandet. 


Till denna tag använde jag sprayade jag även med dylusions ink spray. Och istället för att låta färgen torkade, torkade jag bort överflödet med vanligt hushållspapper. Testade att spraya med vatten även här, men när det inte blev det resultat jag ville ha, sprayade jag istället med dylusions. Till denna har tagit en cirkel på memory box kitet som jag har sprayat med dylusions. Jag har även stansat ut tre fjädrar från glitterpapper och dekorerat med en ros. Den utstansade texten är från mitt egna förråd och även satinbandet.


Till denna tag har jag använt tre olika distress inks. Jag applicerade färgen från dem på mitt craft sheet och sedan sprayade med vatten. Sedan drog jag tagen över färgen, vid flera olika tillfällen. Sedan droppade jag vatten över tagen och lät även vatten rinna nedför tagen, för att få lite olika effekter. Efter det stämplade jag med lite Darkroom Door stämplar och en från min egna förråd. Sedan så strödda jag över lite embossingpulver som jag heat-embossade. Slutligen dekorerade jag med rosor och brads. Från mitt egna förråd dekorerade jag med den lila blomman och den utstansade texten. Även satinbandet är från mitt egna förråd.


Till den sista tagen jag ska visa använde jag även här tre olika distress inks och använde samma teknik med vatten som till tagen ovanför. Jag stämplade även här med en stämpel från Darkroom Door. Jag dekorerade sedan med en utstansad blomma och två stjärnor i glitterpapper, samt lite rhinestones. Jag tog sedan en bit cardstock som jag stämplade Happy birthday på. Här är det bara satinbandet som är från mitt egna förråd.

Det var allt från mig denna gång!
Syns om en vecka!

//DT-Irmelin

Material jag har använt hittar ni här:

Tag 1

Tag2

Tag 3

Tag 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar