fredag 12 februari 2016

En vårig ask

I dag tänkte jag visa upp en tändsticksask som jag altrat i vårens färger. Ja vem längtar inte till våren, det gör jag i alla fall!!!! =)
Det jag i första hand hämtat upp inspirationen ifrån är ett mönsterpapper ifrån scrabberys serie Floral.
Jag har klippt ut hjärtat, fjärilen och texten ifrån florals mönsterpapper.
Utifrån det har jag sedan byggt vidare min altring med liknande toner.





Först har jag satt på cardstock i färgerna cornflower och sandy.
Ovanpå det sitter ett litet tårtpapper som jag hade i mina egna gömmor.
På själva ryggen av asken sitter ett ljusrosa rosenband.
Sen har jag stansat ut en ljusgrön bladswirl i ljusgrönt cardstock. Diesen till detta heter Createbles vintage swirls och kommer ifrån Marianne design.
Efter det klistrade jag fast de tre lösa delarna som jag tidigare klippt ut från mönsterarken.
Passade även på att förgylla fjärilen och ena hörnet av asken med lite halvpärlor.
Har också satt på en vit calla, ljusrosa rosenknoppar och vita bär.
Den vita rosetten har jag gjort av ett band från Scrappberry.

Hoppas ni förstod hur ni ska gå till väga om ni hittade inspiration i det jag tillverkat. ;)
Ses snart igen!
Kram från Dt-Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar