fredag 4 september 2015

I dag bjuder jag på ett princesskort

Har gjort ett princesskort tills i dag, där stommen är gjord som en krona.
Använder alltid mina kortstommar i vanlig cardstock och i dag blev det färgen Pastel purple. Den färgen valde jag för att hämta upp färgen från bilden med slottet.
Ovanpå det sitter ett mönsterpapper från Scrapberrys dreamland.


Princessan och slottet är från ett klippark, som även det tillhör serien dreamland.
Tycker man det är svårt att färglägga eller inte har pennor osv. så är ju dessa klippark ett toppenalternativ!
Dessa papper finns i shoppen, bara att de ej hunnits lägga in på webben ännu.

Sen har jag även ett spetsband längst ner på kortet. Precis under det har jag tagit en bit av den cardstock jag hade i stommen för att igen hämta upp färgen. detta syns dock inte så väl på fotot.
Har även gjort en liten rosett av ett organza band. På den lilla rosetten har jag satt på en liten charms som jag hittade i mina egna gömmor.

På krontopparna har jag även satt halvpärlor, som ni säkert ser! ;)
Blommor och blad och även bären finner ni här i shoppen.

Då har jag nog fått med allt man behöver för att få till detta kort! ;)
Önskar er en trevlig helg och ser fram emot att visa er något nytt nästa vecka!
Kramizar från Dt-Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar