söndag 13 september 2015

3 Bugs in a Rug - Memory Box

I det senaste paketet från vår DT-mamma, fick jag något riktigt roligt. En memory box. Självklart, så gjorde jag om den till en "grattis-box" istället. Men, det som är bra med den är att om man inte själv har möjlighet att klippa och vika en egen box så kan man köpa denna istället. Det är bara att trycka ut delarna och sedan dekorera. Det enda är att om man vill göra fler insides i den, får man klippa ut dem på egen hand från valfritt papper. Det följer även med lite smådelar som man kan dekorera boxen med.


Blomman som är på denna bild fick man med i fyra exemplar. Den färgade jag in med silverfärg och sedan satte jag på lite silver stickles, samt dekorerade den med en rhinestones. Till bakgrunden tog jag en av ScrapBerry's blåa cardstocks som jag sedan stämplade. Så här såg alla fyra sidor ut på en av insidorna ut i boxen.


De innersta sidorna dekorerade jag alla med blått mullberrypapper, dekorerade med underbara charms och med texten "Grattis" eller "Hurra".





Så här ser boxen ut när man har öppnat upp den. I setet man får, så får man inte det innersta uppslaget som jag berättat om tidigare. Utan denna har jag klippt ut själv på egen hand från ett av ScrapBerrys's blåa cardstock.


Mitten har jag dekorerat med pilar och stjärnor som även de följde med setet. Dessa har jag målat med silverfärg, samt stämplat. Jag har även här dekorerat med kugghjul, rosor och en stor blomma, samt tre skeletonlöv.



Utsidan har jag färgat in med silverfärg och dekorerat med ScrapBerry's cardstock. Sidorna på locket har jag stämplat och sidorna på boxen har jag embossat med en embossingfolder. Dessa har jag även dekorerat med lite stickles.



Till ovansidan av locket har jag använt mig av en stencil för att få cirkelmönstret. Sedan har jag stansat ut blomman i papper som jag sedan färgat in med silver och blå färg. Och slutligen dekorerat med rhinestones, löv och snören.

Material från JE Scrap och Hobby
ScrapBerry's - Metal Charm Set - Birds songs

Det var allt från mig denna gång.

//DT-Irmelin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar