söndag 23 augusti 2015

LO: Isak

Nu verkar sommaren äntligen kommit upp hit i norr där jag är belägen. Jag tänkte att det nu var dags för mig att visa en layout igen. Det var ju ett tag sedan sist. Motivet för denna är min son när han var knappt en månad gammal och nu är snart 3 år. 

Som bas har jag valt en cardstock från ScrapBerry's. Just denna finns inte än i shopen, men det finns en massa härliga färger här>>> att välja ifrån. Som grund på denna valde jag att spraya bakgrunden med Distress Spray Stain och sedan rita ovaler med sprayer också i brunt, blått och svart. Och självklart var jag tvungen att tillföra en hel del små prickar. 

Kanterna på korten har jag skrapat med en edge scraper. Och sedan färgade jag in kanterna med distress spray stain och lät även en del av färgen vandra in. Självklart ville jag ha en del vita och blåa prickar på dem också. 

Jag tog även lite chipboard som jag färgade in med blå och brun färg, som jag slutligen dekorerade med lite rhinestones.

Slutligen dekorerade jag layouten med lite blommor och underbara mullberry löv, daterade den med datumet korten är tagna "121208" och chalkade kanterna runt pappret.





Material från JE Scrap och Hobby
ScrapBerry's - Cardstock - Pang
Mini Kalla
Rosor
Mulberry löv
Rhinestones
Dylusions Ink Spray - White Linnen
Dylusions Ink Spray - Black Marble
Distress Ink Pad - Vintage Photo
Distress Ink Pad - Salty Ocean
Distress Spray Stain - Mermaid Lagoon


Hoppas att ni blev inspirerade till att skapa!

Syns om en vecka!

//DT-Irmelin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar