söndag 2 augusti 2015

Canvas: Färg och kladd-tema

Nu är vi redan inne i augusti och jag startar månaden med att visa en canvas till vårat färg och kladdtema. Jag började med att välja ett fint papper med en fjäril som jag hade fått i ett av paketen från vår DT-mamma Eva. 


Här tog jag lite inka gold som jag även gjorde mer flytande med lite vatten som jag sedan målade fjärilens vingar med. Detta gjorde jag för att det dels skulle bli lättare att måla, men även för att den inte skulle bli så heltäckande så att man fortfarande skulle kunna se vingarnas detaljer.



Till canvasen valde jag ut två stenciler som jag använde med lite texture paste. Den ena färgade jag in med gul och lila ink och fick då även till den fantastiska organga färgen. Till den andra valde jag att färga texture pasten som DT-Johanna visar hur i ett tidigare inlägg som du kan hitta här>>> 
Jag valde även ut en tredje stencil som jag sprayade på med gul och grå ink. 


Som sentiment till tavlan stansade jag ut ordet "fly" i chipboard. Dessa färgade jag in med distress paint, Och slutligen tog jag lite glossy accents på dessa för att få dem lite shiny.


Jag dekorerade detta hörn med tre oranga blommor och en vit ros som jag även har målat med lite inka gold på.


Slutligen chalkade jag in kanterna med distress och lite inka gold.

Material från JE Scrap och Hobby
Fjärilspapper
Pappersblommor


Ses om vecka!

//DT-Irmelin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar