fredag 7 augusti 2015

Denna gången har gjort ett dopkort.
Som kortbas har jag använt mig av ett vitt cardstock, ovan på det har jag sen haft ett brunt cardstock som blir som en ram till mitt mönstrade papper.
Alltid när jag gör ett kort eller vilket alster som helst så lägger jag upp allting percis som jag vill ha det när det är färdigt. Jag sitter alltså och flyttar runt saker och ting och tittar tills jag är nöjd och då limmar jag fast allt. Det är bara ett litet tips, för det är så lätt att man kommer på i efterhand att man kanske vill ha något band bakom eller en utsatnsad prydnad och då kan det ju vara lite sent att få till det. För man bygger ju nedifrån och sen uppåt.
Mönsterpapper, stämpel och band kommer från egna gömmor. 


Jag har använt mig av två olika dies på kortet, det ena är bladkvist som ligger under själva huvudbilden.
Den andra som jag stämplat på är från spellbinder och är perfekt för detta ändamål.
Pennorna som jag färglagt motivet med är mina favoriter Tim Holtz distress marker.
Blomblad hittar ni något liknande mina här.
Blommor finner ni under denna fliken.
Och liknande charms här.

På återseende om en vecka igen då, hoppas jag! ;)
Hälsningar från 
/Dt-Eva 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar