torsdag 25 juni 2015

Glädje!

Älskar verkligen de underbara färger på cardstock som nu finns hos JE! Man blir liksom så himla lycklig av dem, är som att gå in i en godisaffär. Satt länge och funderade på hur jag skulle kunna visa upp så många färger som möjligt och bestämde mig sedan för att testa ett "sunburst/starburts" - kort.

Det är en väldigt bra teknik om man har pappersrester över och inte riktigt vet vad man ska göra med dem.


 Har arbetat med färgerna raspberry dessert, azure blue, pastel purple och fresh green. 

 Den lilla texten och stjärnorna är från en stencil som jag hade hemma och jag har använt mig av en ny produkt i butiken som heter Pebbles Classic Chalks i färgskalan earth tones.

 En väldigt rolig produkt att jobba med, går att arbeta väldigt mycket med för att tex göra bakgrunder till färgläggningar, förhöja embossingmönster eller som här med stensil. Kommer i kommande inlägga att visa fler exempel på detta.

I butiken finns självklart en massa andra färger på cardstock så det är bara att välja och vraka.

//DT-Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar