söndag 28 juni 2015

Exploding Box

Idag är det min tur att blogga. Som ni har sett tidigare i veckan, så har vi haft cardstocktema. Jag valde att göra en exploding box. Och jag använde mig av lila och blåa nyanser, som är lite av mina favoritfärger att skapa med just nu. Men det finns många fina andra färger i butiken att köpa här>>>




Sidorna har torrembossat och även chalkat med distress ink. Har även dekorerat dessa med lite olika utstansade dekorationer. Samt dekorerat med en vit ros och bokstavssticker.


Locket har jag torrembossat och sedan målat med lite inka gold över. Har stansat ut en tag, sentiment och ett löv. Tränycklarna har jag färgat in med hjälp av distress ink, som jag även chalkade rosorna med. 



Insidan här har jag även torrembossat, men även stansat ut en gren som jag sedan dekorerat med lite pärlor.


Här har jag skurit ut en lilamönstrat papper och en bit av lila cardstock som jag även har chalkat med distress ink.


I mitten har jag klippt ut delar till en rosett som jag har satt ihop, rivit ut en ruta av cardstock, samt dekorerat med lite rhinestones.


I mitten av boxen har jag samlat ihop en bit av pärlband. Just den jag har använt finns inte i shopen. Men det finns andra här>>>


Material från JE Scrap och Hobby
Cardstock:

Mönstrat papper
Glitterpapper


Syns om en vecka!

//DT-Irmelin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar