söndag 21 juni 2015

Art Journal page med Distress Spray Stain

Sist ut är jag med vårat distresstema. Jag har valt att göra en Art Journal-page.  Jag har använt mig av både distress spray stain och en dylusions ink spray, samt stenciler.


 Den distress jag har använt mig av är den som heter "Twisted Citron".


Så här ser den färdiga bakgrunden ut. Där jag först har sprayat ut de två färger jag har valt. Sedan har jag sprayat med vatten över stenciler för att få en watermark-effekt, och sedan sprayat ytterligare med distressen och dylusions ink spray.


Och så här ser den färdiga pagen ut. Här har jag använt mig av en fin lövstämpel som jag sedan har ritat lite detaljer med en vit penna. Kanterna har jag använt mig av en stencil med svart tuschpenna och dekorerat med lite rhinestones. Texten kommer från en stencil som jag har, som jag har använt mig av en distress stamppad för att få dit, och sedan ritat konturerna med en svart penna.

Material från JE Scrap och Hobby

Syns nästa vecka!

//DT-Irmelin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar