tisdag 24 maj 2016

Från whisky till Spargris

Hej

Idag visar jag en spargris som jag gjorde till min 5 år gammal Isabelle. Jag har bestämt mig att
äntligen göra något av min man Whisky box. Den är mycket större än Pringles.

Jag har gjort hittills endast en sak i Mixed media stil och tänkte utmana mig själv och prova igen.
Jag har samlat olika slags blommor, ramar som jag gjort av lera, steampunk föremål, spetsar, band, pärlor mm.

Jag tog en stor Burlap tyg och limmat runt boxen. Detta blev min grund.
Sedan har jag format torra våtservetter som jag har torkat färg med och limmat fast dem på burlaptyget. Jag tänkte att göra en diagonal komposition så jag började limma blommor,ramen och alla nämnda föremål ovan. Så såg det ut innan jag börjat måla med svart Gesso.


Jag täckt allt med svart Gesso


När allt har torkat så började jag gnida i Inka gold i olika färger. 


Locket har jag målat med gesso och Inka gold samt jag har färgat rosbandet med sprayfärger. 


I ramen har jag skrivit My Treasure och använt Crackle Accent att få strukturen. Ängel har jag gjort i lera med hjälp av silikonform. Större saker har ja limmat med Tacky glue


Min dotter önskat att ha en liten flaska som hänger så jag valde en flaska i form av hjärta och lagt i micropearls och frontage pulver.

  Längst ner har jag använt pårlband


längst upp gjorde jag små änglar av lera och en till höger sitter på dragkedjan. jag tyckte det blir coolt om Isabelles namn ska hänga och se ut som änglar håller en kedja med hennes namn. 
alla små saker har jag limmat med Glossy accent

Här är Hela Boxen som har blivit hennes spargris





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar