tisdag 19 juli 2016

Fantasivärld

Hej.
Denna vecka bjuder jag på en liten tavla. Ca 10*15 cm stor. Jag ville skapa fantasivärld. Jag blev inspirerad av en tjej på Youtube samt av en serie film som min dotter älskar att titta på : "Mia och jag".



Jag har gjort först bakgrunden med fem olika nyanser av Distress stains. Efter detta har jag använt versamark dyna att stämpla silhuett stämplarna och embossat dem med två olika färger: mörk blått och vitt rosa.



Efter detta ville jag börja bygga bakgrunden. Ville skapa en fantasiskog. Många olika fina växer, träd och eftersom jag hade inga passande stämplar med svampar så har jag ritat dem själv och klippt ut . Chalkat med svart och färglagt med distress markers. Att få mer effekt har jag använt vitt penna och gjort lite små prickar. Svamparna blev 3d då jag limmat de på 3d kuddar. Efter detta har jag limmat fast små halvpärlor.




Jag avslutade med splash.... Trevlig dag, Kram, Dt Diana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar