onsdag 15 juli 2015

Ja då var det min tur att blogga igen då och jag tänkte visa lite hur jag använder mina stenciler. Detta är bara ett av användningsområdena som jag tycker om men effekten är riktigt stor.
När jag gör en tavla så tycker jag om att ha en struktur på bakgrunder eller underlaget. 
För denna tavlan har jag valt dessa två stenciler men du kan ju såklart använda vilka du vill.


Eftersom jag ändå ska färga min tavla sen så behåller jag min pasta vit men annars kan man lätt färga in den med vilken färg man vill.
Om man inte vill vänta på att den ska luft torka så kan man använda en hårblås eller en embossing fön. Vilken som helst går bra och jag brukar bara ta den som ligger närmast. När allt är torrt är det bara till att antingen lägga på mer eller börjar att bygga upp tavlan. Jag är rätt så nöjd med min bakgrund så som den är så jag började att bygga upp tavlan.


När jag va nöjd målade jag allt med gesso innan jag la på färgen jag ville ha


Och här är det färdiga resultatet.



Som synes så gör bakgrunden med stencilerna mycket mer än vad man kan tro i början.

DT/ Johanna 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar