onsdag 22 juli 2015

Spillpappersanvändning 


Äntligen är det onsdag igen och dax för mig att blogga. Nu när det är semester och barnen är hos sin pappa så har jag äntligen lite tid att sitta och hålla på med mitt PL album. ( Project Life )

Jag tycker ju om att göra mina kort själv och tänkte bara visa vad man kan använda sina spillbitar till. 

Här visar jag både stora och små och jag började med att klippa ut så många som jag behövde. Just idag gjorde jag två 15 x 10 och en 10 x 7,5. Det första jag gjorde va att rita en svart ram runt hela kortet. Ska absolut inte vara rakt så jag gjorde det på fri hand.



Bara det gör väldigt mycket tycker jag.


Sen tog jag en rund spelbinder dies och stansa ut några cirklar, skar till några remsor att ha bakom och hittade en trädekoration som passade in.


Jag använde Distress ink pad Walnut Stain runt allt för jag tycker att det ser bättre ut och här är resultated. Man kan såklart använda vilket papper man nu har över och behöver ju absolut inte vara cirklar men jag tyckte att det passade bra.

DT / Johanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar