fredag 5 augusti 2016

Bokstäver "EVA"

Jag visar denna gången upp bokstäver som jag altrat. Dessa kommer inom kort att finnas att köpa i webbshoppen.




De är från början träfärgade, så jag grundmålade dem först med vit strukturpasta, då det faller mig mest i smaken. Går ju förstås ha dem som de är eller ta på andra färger, ja det finns ju många alternativ.

Sen har jag valt ett papper i brun nyans som jag skurit till i samma form, fast förminskat något. Efter det har jag skrapat kanterna runt om. Lite pilligt och tålamodskrävande eftersom det på vissa ställen blir ganska tunt i kanterna av pappret. Men det är det värt.

Efter att jag sedan limmat på dem har jag dekorerat med diverse dekorationer.
Har hämtat upp färger, papper och dekorationer från en tavla jag gjort tidigare här i bloggen.
Alla dt-tjejerna fick ett uppdrag av vår dt-mamma:
Vi fick varsin trädekoration vi skulle använda på vårat alster och vi skulle använda oss av vårat egna stjärntecken och utöver det var det helt valfritt med vad vi ville göra med det till ett alster.
Jag är skytt, så jag gjorde en canvas tavla med en stämpel som symboliserar skytten.
Så här såg den ut:




Tanken med mina bokstäver var alltså att kunna ha mina bokstäver och tavlan tillsammans, det var därför bokstäverna blev i liknande stil.
Nu sitter de på en tavellist i mitt vardagsrum.
Så här:




Kommer här framöver göra i samma tankebanor fast till min son.
Så det kommer att komma här i bloggen lite längre fram. Så håll gärna utkik efter det! ;)

Önskar er en trevlig helg och så syns vi om en vecka igen!
Kramar från Dt-Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar