tisdag 1 december 2015

4 st olika tips

Idag är det den 1 december. Tänk snart är det jul. Såhär i juletider kanske Ni blir bjudna på någon glöggfest eller annan tillställning. Det brukar alltid vara uppskattat när man har med sej en liten present som man har gjort själv. Jag tänkte tipsa om några små saker som jag brukar göra.

Först blir det ett sk ljuskort.



Eftersom jag tycker jättemycket om att baka brukar
jag alltid baka saffransskorpor i december.
Det brukar vara en uppskattad present.
Bara att baka och stoppa ner i en cellofanpåse,
vik ett papper på mitten, häfta fast,
dekorera lite. Klart. Hur enkelt som helst.


Julgodis brukar ju också vara kul att ge bort.
Om man stoppar ner det i en fin kartong
som man vikt själv blir det ännu roligare.
Just den här vikningen kallas mjölkkartong box.


Till sist gjorde jag en tag att hänga på glöggflaskan.


Allt matchar ifall man vill ge bort det till samma person.


Jag har använt mej av papper från Joy
dom finns i butiken HÄR

Cardstock finns HÄR

Blommor finns HÄR

Resten kommer ifrån mina egna gömmor.

Hoppas att Ni blir inspirerade att göra Era egna små presenter.

/DT-Ann-Sofie






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar