söndag 5 april 2015

Gratulationskort med embossingpulver och Distress Inks

Hej,
då var det min tur att blogga igen. Denna gång blir det ett gratulationskort, där jag använt mig av embossingpulver som resist, innan jag färgade in bakgrunden med distress inks.


 Till bakgrunden har jag använt mig av embossingfoldern Chevrons från Die'sire tillsammans med ett av core'dinations papper, som jag sedan har sandpapprat för att få fram den andra färgen. Till den övre bakgrunden har jag valt att använda mig av två Distress Inks: Seedlees Preserves och Picked Raspberry.


Här har jag stämplat med versamark och embossat med vitt embossingpulver från Ranger. Stämplarna kommer från ett stampset från Studio Calico. Jag har även dekorerat med halvpärlor i rosa och lila.

Även här har jag embossat med vitt embossingpulver. Stämpeln här kommer från ett stampset från Crafty Secrets.


Till sist har jag rivit pappret itu och sedan rullat upp kanterna. För att sedan fylla ut öppningen dekorerade jag med skeleton leaves i grönt och rosa, och pappersblommor i rosa och lila toner.

Tack för mig denna gång!

/DT-Irmelin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar