torsdag 23 april 2015

Då var det äntligen torsdag och helgen är snart här!
Den här gången blev det något utan färgläggning!! Vet knappt hur man gör det, färgläggning har liksom blivit min grej. Har i helgen ett kalas att gå på då en kusin till min man fyller 18 år. Alltid lika svårt att göra då kusinen är kille och det inte får blir för putti nuttigt. Han har önskat sig pengar och jag tycker att det är så tråkigt med vanliga kuvert.
Hittade därför fram en box som jag fyndade på lagerhaus för ett par veckor sedan. Helt slät i mörkblått. Ganska tråkig men som pysslare ser man potentialen.

Så här såg den ut innan. (Lånad bild från Lagerhaus)


Jag började med att klistra på papper med geometriskt mönster från Reprint. Kändes som enkla, raka former var bäst. Använde sedan Inka Gold på kanterna på boxen


Flaggorna är gjorda med en dies ifrån Joy Crafts. De utstansade glitterpapprena är nya papper som vi i DT-gruppen får testköra. Helt underbar lyster i dessa och de kommer i många underbara färger.

Grattis stämpeln är ifrån stämpelkällan och den är embossad med svartglittrande embossingpulver.  Flag/vimpel -dies är ifrån Cherry Lynn.


Och så här blev resultatet! Det prickiga bandet som jag gjort rosetten av är washitejp som vikts på mitten.
Tack för titten och på återseende!
// DT-Åsa







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar