söndag 10 april 2016

Canvas: Roar as a lion

Hej,
jag är sist ut i utmaningen som vi har haft denna vecka och jag har valt att göra en canvastavla. Mitt stjärntecken är lejonet. Jag tänkte att jag skulle ta tillfället i akt att använda upp alla dessa små träbitar som följer med varje tavla som man köper och så här såg det ut när jag hade lagt ut alla. 


Jag applicerade texturepaste genom en stencil och målade allt med gesso. Som färg som bakgrund använde jag mig av tre olika pearl ex och två olika inka gold.


Min trädekoration kommer från Wycinanka, den och texturepasten målade jag med inka gold.



Jag färglagde sedan en digital stämpel från TheOctopodeFactory med copics som jag satte ovanpå min trädekoration. Slutligen satte jag sedan dit en sentiment på tavlan.


Och så här ser hela canvastavlan ut. 


//DT-Irmelin

Material jag har använt från butiken:
PearlEx - Brilliant Gold
PearlEx - Sunset Gold
PearlEx - Blue Russett
Wycinanka - Trio Collection - Frame Pattern 4
Inka Gold

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar