fredag 11 september 2015

Hej på er!

I dag visar jag er en tavla jag suttit och pysslat med i veckan. Den går i vintage stil.
Grundade en vanlig canavas tavla med strukturpasta.
De olika mönsterpapprena kommer från Pion, även de två tagsén jag klippt ut.
Kanterna på de tre stora papprena har jag skrapat med en edge scraper,det  gör ju att det ser lite gammalt och slitet ut. Och för att bygga vidare på det slitna så har jag chalkat kanterna med distress ink pad, med färgen walnut stain.


Uppe i högra hörnet ser ni att jag har tagit en refflad kartongbit och rivit i kanterna. 
Längst ner på tavlan sticker det ut en så kallad "ostduk". 
Stämplarna kommer från ett kit av scrapberry.
Bladswirlen kommer ifrån Marianne design. 
Rosorna finner ni under denna länken och så har jag gjort en liten rosett av organza.
Har även satt på en fjäril, crème färgade halvpärlor och klocka som kommer ifrån egna gömmor.

Hoppas ni förstår min förklaring hur jag gått tillväga! ;) Inte helt lätt att få till det med ord, utan att det blir tajatigt! ;p Men var aldrig rädda att fråga mig om ni inte förstår vad jag menar eller hur man går tillväga! Finns här för er! ;)

Hoppas att ni får en trevlig helg! På återseende! =)
Kramizar från Dt-Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar