fredag 29 januari 2016

Kärlek

Nu har jag även gjort ett kort som passar till Alla hjärtans dag, eller som fungerar till andra tillfällen  med förstås! ;)


Själva kortet består ju av cardstock, som jag klippt ut som ett hjärta. Själva vikningen, den bigande kanten ligger på den vänstra, raka kanten av hjärtat. Så att man alltså kan öppna det och skriva sin text inuti kortet.
Den främsta bilden som är med en ros och texten "from me to you", är i från ett klippark av Reprint. På detta arket finns det mycket fint användbart att klippa ut.
Alla de andra mönsterpapper som jag klipp ut kommer ifrån Pion.
Och bakom alla mönsterpapprena så återkommer samma bruna cardstock som används på hela kortet.
Runt kanterna har jag chalkat med distress ink pad.

Har satt på ett crèmefärgat spetsband.
Den utstansade vintage swirlen är en dies från Marianne design.
Även blommorna går i crèmefärgade nyanser, precis som spetsbandet.
Och under dessa har jag gjort en liten rosett av satinband.
Grädden på moset är en charms som är i formen av ett hjärta och det kommer från mina egna gömmor, men ni hittar även andra fina charms i butiken.
Har satt på några halvpärlor i tre av kanterna på kortet.

Önskar er nu en trevlig helg och så ses vi om en vecka igen! :)
Kramar från Dt-Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar