söndag 19 juli 2015

Stenciltema: Art Journal

När vi skulle ha stenciltema bestämde jag mig för att åter igen göra en art journal page. I denna använde mig av sex olika stenciler. Men det går att begränsa sig ytterligare eller använda sig av ännu fler om man känner sig för det. Stenciler finns här>> i butiken. De jag har använt kommer alla från mitt egna privata förråd.


Som vanligt har jag färgat in bakgrunden med lite olika ink sprays (i detta fall både dylusions och distress spray stain). För att göra de svarta fälten använde jag mig av distress paint - black soot, till prickarna i dessa använde jag mig av White Linnen från Dylusions. För att skapa lite mer kontrast ramade jag även in dessa med en vit penna. Själva stencilerna har jag färgat in via distress ink.


Till den andra sidan färgade jag in ungefär halva sidan med distress paint - black soot. Sedan ritade dit murväggen via en stencil med en vit penna. Jag testade även på att sätta lite glossy accents på vissa av murstenarna och i de andra skrivit min text, samt ritat dit lite krisskrossmönster. I min textstencil framhävde jag även orden "inner voice" med först en svart penna och sedan även en vit penna.


Slutligen ramade jag in alltihopa genom att sota kanterna med distress ink.


Material från JE Scrap och Hobby


Det var allt från mig denna gång. Hoppas ni blev inspirerade att även ni prova på lite art journaling, så syns vi om en vecka!

//DT - Irmelin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar