söndag 7 februari 2016

Book Box Card

Hej,
idag tänkte jag visa ett book box card som jag hittade en tutorial till på Beccy's Place. Jag har mestadels använt mig av ScrapBerry's papper. Förutom en del färdigutstansade delar som jag har dekorerat i insidan av kortet med (dessa kommer från mitt egna förråd).


Här ser ni hur kortet ser ut när det är stängt. Jag har chalkat alla kanter med distress ink, vilket gäller i hela detta inlägg.


När man öppnar upp kortet ser det ut så här. Jag har dekorerat kanterna med washitape från mitt egna förråd. Träden, fåglarna och "solen" är de delar som jag redan hade utstansat. Medan bannern med blommorna har jag stansat ut i cardstock från ScrapBerrys, bakgrundspappret kommer även den från ScrapBerry's.


Fönstret här är ett OH-papper som kommer från JE som jag har torrembossat med en embossingfolder från mitt egna förråd. 


Här ser ni hur bokbladen ser ut, även de chalkade. 


Syns om en vecka!

//DT-Irmelin


Material jag har använt hittar ni här:
ScrapBerry's - Cardstock - Pistachio
ScrapBerry's - Cardstock - Sandy
ScrapBerry's - Cardstock - Caribbean green
ScrapBerry's - I love cooking - Ingrediens
ScrapBerry's - I love cooking - Delicious Dishes
Distress Ink - Vintage Photo
Rosor - Turkos


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar